آزمون EPT

آزمون EPT چیست؟

آزمون EPT آزمون معتبری است که از سال 1385 توسط دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان و داوطلبان دکتری این دانشگاه برگزار می شود.
آزمون EPT یا زبان انگلیسی برای آن دسته از متقاضیانی است که مدرک بین المللی با معدل تعیین شده توسط دانشگاه ندارند و برای ورود به دوره دکتری دانشگاه باید در آزمون EPT نمره قبولی را به عنوان جایگزین آن نمره کسب کنند.

سیستم نمره دهی در آزمون EPT چگونه است؟

آزمون EPT مانند تمام آزمون های معتبر زبان انگلیسی دارای نمره قبولی و مردودی مشروط است.

حداکثر امتیاز در آزمون EPT 100 امتیاز است که در سه مهارت واژگان، گرامر و درک مطلب گنجانده شده است. این صد نمره در سوالات این آزمون به شرح زیر توزیع می شود

واژگان 25 تست

این بخش از آزمون زبان EPT شامل 25 سوال است که شرکت کننده را در قالب چهارگزینه ای ارزیابی می کند. به گونه ای که فرد باید از بین گزینه ها گزینه صحیح را بیابد و پاسخ صحیح را مشخص کند.

گرامر 40 تست

در این قسمت توانایی و مهارت های گرامری شرکت کنندگان در آزمون سنجیده می شود. سوالات این قسمت به گونه ای طراحی شده اند که در هر سوال چهار قسمت از کلمات خط کشیده شده است.
در نوع سوالات باید عبارت و مجموعه کلمات نادرست را انتخاب کنید. قسمت گرامر این آزمون در دو قسمت انجام می شود که معمولاً قسمت دوم سوالات 56 تا 65 را شامل می شود که در این قسمت جملات کاملی برای گزینه ها به شما ارائه می شود که یکی از این جملات از نظر ساختاری نادرست است و شرکت کننده باید این را تشخیص دهد.

درک مطلب 20 تست

در قسمت سوم سوالات آزمون EPT قسمت Reading Comprehension چهار متن برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است که موضوع این متون حول محور موضوعات مختلف علمی مطرح شده است.
قسمت ریدینگ این آزمون شامل سوالات 66 تا 88 می باشد که هر متن دارای پنج سوال می باشد و شرکت کنندگان در این آزمون باید با توجه به متن و درک صحیح مفاهیم و با استفاده از تکنیک های ریدینگ به این سوالات پاسخ صحیح دهند.

سوالات خالی

همانطور که از نام این قسمت می توانید حدس بزنید، این سوالات به گونه ای طراحی شده اند که شما با متنی مواجه می شوید که در آن قسمت هایی به صورت فضای خالی برای شما نمایش داده می شود و باید پاسخ صحیح را از بین چهار مورد مشخص کنید. گزینه های موجود در پاسخ نامه شما اصابت. این سوالات در آزمون EPT شامل سوالات 86 تا 100 می باشد.

 

نحوه ثبت نام در آزمون EPT چگونه است؟

ثبت نام EPT برای کاربران چندان پیچیده نخواهد بود. ثبت نام از طریق سامانه دانشگاه آزاد انجام می شود و می توانید با ایجاد حساب کاربری برای خود در این آزمون ثبت نام کنید. پس از ایجاد حساب کاربری، به صفحه پرداخت هدایت می شوید و پس از پرداخت مبلغ آزمون، شناسه پرداخت دریافت خواهید کرد.

 

نحوه دریافت گزارش آزمون EPT چگونه است؟

شرکت کنندگان در این آزمون می توانند کارنامه آزمون زبان EPT خود را از طریق سامانه دانشگاه آزاد که به همین منظور طراحی شده است دریافت کنند.

منابع آزمون EPT چیست؟

در ادامه شما را با هر یک از کتاب هایی که معمولا به عنوان منابع آزمون EPT شناخته می شوند آشنا می کنیم. توجه داشته باشید که تمامی این منابع برای شرکت در سایر آزمون های معتبر و بین المللی سنجش زبان انگلیسی نیز تایید شده اند.
– کتاب قرمز لانگمن
-کتاب لغات ضروری تافل
-کتاب بارون 1100 کلمه ای
-کتابی با 504 کلمه